Liveblog Fortis Infosessie (woensdag)
12:24
Roland Legrand: 

Op woensdag 20 augustus om 18 uur begint in het Brusselse Paleis voor de Schone Kunsten de Nederlandstalige Infosessie van Fortis.

Bear&Bull zal hier live over bloggen net zoals dit het geval was voor de Infosessie van maandagavond in Amsterdam.

Wednesday August 20, 2008 12:24 Roland Legrand
12:25
Roland Legrand: 
U kan dus de live webcast volgen en tegelijk de verslaggeving van mijn collega Pieter Suy volgen en deelnemen aan commentaar en debat hier op Bear&Bull.
Wednesday August 20, 2008 12:25 Roland Legrand
12:27
Roland Legrand: 
U kan in deze box vragen en opmerkingen geven, deze verschijnen niet onmiddellijk maar kunnen aan bod komen zodra de live blog start om 18 uur. U kan ook onderaan deze blogpost reageren, dan verschijnt uw reactie onmiddellijk.
Wednesday August 20, 2008 12:27 Roland Legrand
5:58
Roland Legrand: 
Welkom Dames en Heren op deze liveblog over de Brusselse Infosessie van Fortis.
Wednesday August 20, 2008 5:58 Roland Legrand
5:58
Roland Legrand: 
Ik had zonet contact met mijn collega Pieter Suy die ter plekke is in de Bozar...
Wednesday August 20, 2008 5:58 Roland Legrand
5:59
Roland Legrand: 
... het publiek, ook de pers, wordt nu binnengelaten. Pieter is zich aan het installeren. Hij wist te melden dat er zich 350 personen hebben geregistreerd voor deze infosessie.

Wednesday August 20, 2008 5:59 Roland Legrand
6:02
Roland Legrand: 
U heeft wellicht gelezen op onze site dat Deminor en Test-Aankoop vanavond hun stem niet zullen laten horen op deze bijeenkomst.
Wednesday August 20, 2008 6:02 Roland Legrand
6:02
[Comment From FafifoernikFafifoernik: ] 
Prettig ook de video te kunnen volgen via de Fortis-site. Hoop dat het minstens even interessant wordt dan de Nederlandse sessie
Wednesday August 20, 2008 6:02 Fafifoernik
6:03
Roland Legrand: 
Inderdaad, u vindt hier de link voor de   live webcast   van Fortis.
Wednesday August 20, 2008 6:03 Roland Legrand
6:04
Roland Legrand: 
Fotografen verdringen zich voor het podium...
Wednesday August 20, 2008 6:04 Roland Legrand
6:05
[Comment From B.DelannoyB.Delannoy: ] 
Wat scheelt er met Deminor en Test-Aankoop? Waarom geen directe confrontatie met de top van Fortis?
Wednesday August 20, 2008 6:05 B.Delannoy
6:05
Roland Legrand: 
Ik citeer uit ons artikel over Deminor en Test-Aankoop: 'We vinden die infosessies een praatbarak en willen ze niet legitimeren. Men probeert alles te terug te voeren tot een communicatieprobleem, terwijl er meer aan de hand is', stelt Nico De Bie van Test-Aankoop.
Wednesday August 20, 2008 6:05 Roland Legrand
6:07
Roland Legrand: 
Deminor wil dan weer het debat niet monopoliseren. 'We willen de kleine belegger de kans laten om zijn bezorgdheid uit te drukken. Wij hebben andere communicatiekanalen naar Fortis', zegt Jan Bleyen van Deminor.
Wednesday August 20, 2008 6:07 Roland Legrand
6:10
Roland Legrand: 
Dolor, dat samen met Deminor, Test-Aankoop en de Nederlandse Vereniging Effectenbezitters (VEB) het voortouw nam in de kritiek op Fortis, geeft vanavond wel present.
Wednesday August 20, 2008 6:10 Roland Legrand
6:10
[Comment From FafifoernikFafifoernik: ] 
Lijken me drogredenen. Ze hadden nu de gelegenheid te tonen wie ze zijn en waarvoor ze staan. Vrezen ze een 'afgang' zoals hun collega's in Nederland, wier optreden niet erg werd gesmaakt?
Wednesday August 20, 2008 6:10 Fafifoernik
6:11
Roland Legrand: 
Voorzitter Maurice Lippens van de raad van bestuur neemt het woord.
Wednesday August 20, 2008 6:11 Roland Legrand
6:12
Roland Legrand: 
Paul D'Hoore is moderator vanavond

Wednesday August 20, 2008 6:12 Roland Legrand
6:12
[Comment From B.DelannoyB.Delannoy: ] 
Bedoelt Deminor dat zij via de pers een open kanaal hebben zonder weerwoord? Ik hoop dat de kleine belegger vanavond aan het woord komt. Waar zijn de duizenden ontevredenen?
Wednesday August 20, 2008 6:12 B.Delannoy
6:12
[Comment From Jonge BeleggerJonge Belegger: ] 
Het zou me niet verbazen moest de media Test Aankoop en Deminor zelfs steunen gewoon om Fortis in een negatief daglicht te blijven plaatsen
Wednesday August 20, 2008 6:12 Jonge Belegger
6:13
Roland Legrand: 
Ondertussen blijkt Pieter connectieproblemen te hebben.
Wednesday August 20, 2008 6:13 Roland Legrand
6:14
Roland Legrand: 
Raad van bestuur en management willen informatie geven en luisteren naar de aandeelhouders.
Wednesday August 20, 2008 6:14 Roland Legrand
6:14
Roland Legrand: 
Zij menen dat een informatiebijeenkomst hier voor geschikt is en willen dit ook in de toekomst regelmatig blijven doen.
Wednesday August 20, 2008 6:14 Roland Legrand
6:14
[Comment From mauricemaurice: ] 
informatie geef je vooraf
Wednesday August 20, 2008 6:14 maurice
6:15
Roland Legrand: 
Fortis is een stabiel bedrijf, een gezond bedrijf, de pro-actieve maatregelen zoals de zware beslissing over dividend en aandelenuitgifte moeten deze positie op lange termijn waarborgen.
Wednesday August 20, 2008 6:15 Roland Legrand
6:15
Roland Legrand: 
Lippens verwijst ook naar de onderliggende batengroei ondanks de moeilijke markt
Wednesday August 20, 2008 6:15 Roland Legrand
6:16
Roland Legrand: 
de hele financiele sector heeft een van de grootste crisissen in de geschiedenis
Wednesday August 20, 2008 6:16 Roland Legrand
6:17
Roland Legrand: 
D'Hoore legt de rol van de moderator uit

Wednesday August 20, 2008 6:17 Roland Legrand
6:18
Roland Legrand: 
er is niet echt een eindtijd
Wednesday August 20, 2008 6:18 Roland Legrand
6:18
Roland Legrand: 
D'Hoore stelt de vraag: wat doen we hier eigenlijk, er zijn mensen die vinden dat er een BAV moet zijn
Wednesday August 20, 2008 6:18 Roland Legrand
6:19
Roland Legrand: 
her voornaamste was snel informatie te geven, aldus Lippens
Wednesday August 20, 2008 6:19 Roland Legrand
6:20
Roland Legrand: 
het gebeurt internationaal bij beursgenoteerde bedrijven en we willen dit in de toekomst regelmatig doen
Wednesday August 20, 2008 6:20 Roland Legrand
6:20
Roland Legrand: 
dit is eigenlijk wat in amsterdam werd gezegd

Wednesday August 20, 2008 6:20 Roland Legrand
6:20
Roland Legrand: 
"regelmatig"is niet elke maand
Wednesday August 20, 2008 6:20 Roland Legrand
6:21
Roland Legrand: 
Verwilst: de bedoeling is lessen te trekken uit deze bijeenkomsten, vinden beide partijen dit positief? Insteek is dat het wellicht goed zou zijn op regelmatige basis gestructureerd contact te hebben
Wednesday August 20, 2008 6:21 Roland Legrand
6:21
Roland Legrand: 
Verwilst denkt aan de periode van de halfjaarcijfers, de raad van bestuur zal eerst naar de lessen kijken
Wednesday August 20, 2008 6:21 Roland Legrand
6:22
Roland Legrand: 
lessen uit dit soort bijeenkomsten
Wednesday August 20, 2008 6:22 Roland Legrand
6:23
Roland Legrand: 
de essentie is, aldus Verwilst, dat tussen begin mei toen er nog relatief optimisme was en midden tot eind juni dat optimisme verdwenen was
Wednesday August 20, 2008 6:23 Roland Legrand
6:23
Roland Legrand: 
de trigger was de beslissing over de verkoop van een deel van de activiteiten van abn
Wednesday August 20, 2008 6:23 Roland Legrand
6:24
Roland Legrand: 
in de tweede helft van juni werd duidelijk dat zo'n deal negatief resultaat zou opleveren
Wednesday August 20, 2008 6:24 Roland Legrand
6:25
Roland Legrand: 
er was geen dramatisch probleem maar ging over pro-actief inspelen
Wednesday August 20, 2008 6:25 Roland Legrand
6:26
Roland Legrand: 
ondertussen staat een toehoorder nu al langs de zijlijn met zijn vinger in de lucht, klaar om te protesteren tegen wat Verwilst zegt
Wednesday August 20, 2008 6:26 Roland Legrand
6:28
[Comment From mauricemaurice: ] 
AV is een beslissingsorgaan, er wordt gevraagd om vertrouwen , mijn beslissing hieromtrent hoort niet thuis in een infosessie
Wednesday August 20, 2008 6:28 maurice
6:28
[Comment From bbbb: ] 
pro-actief optreden doe je zoals Frère: wanneer de beurskoers hoog is...
Wednesday August 20, 2008 6:28 bb
6:28
[Comment From GuestGuest: ] 
Hoeveel percent is er al afgeschreven op de CDO
Wednesday August 20, 2008 6:28 Guest
6:29
Roland Legrand: 
D'Hoore verwijst naar de uitspraak van Lippens dat er gene dividendbeleid-veranderingen zouden komen
Wednesday August 20, 2008 6:29 Roland Legrand
6:29
Roland Legrand: 

Lippens over dividendwijziging. 'Sinds ik begonnen ben bij AG was ik ervan overtuigd dat het dividendbeleid heilig is.'

Dividend in aandelen was het minste van de twee kwaden

Wednesday August 20, 2008 6:29 Roland Legrand
6:30
Roland Legrand: 
Hij herhaalt dat ze nog maar een jaar of twee een interimdividend aan het uikeren zijn
Wednesday August 20, 2008 6:30 Roland Legrand
6:31
Roland Legrand: 
uiteindelijk is het de algemene vergadering die zal beslissen over het dividend
Wednesday August 20, 2008 6:31 Roland Legrand
6:31
Roland Legrand: 
het is de algemene vergadering die beslist, aldus Lippens
Wednesday August 20, 2008 6:31 Roland Legrand
6:31
Roland Legrand: 
"dit heeft pijn gebracht bij veel mensen. ik neem dit heel persoonlijk" aldus de voorzitter
Wednesday August 20, 2008 6:31 Roland Legrand
6:31
[Comment From mauricemaurice: ] 
altijd een dividend toezeggen in de toekomst is fout omdat men de winst voor zekerheid nemen
Wednesday August 20, 2008 6:31 maurice
6:33
Roland Legrand: 
'pijnlijk geweest voornamelijk voor de indivudele aandeelhouders", "ik trek het mij heel persoonlijk aan, niet alleen voor het dividend, maar ook voor het kelderen van de waarde van de investering"
Wednesday August 20, 2008 6:33 Roland Legrand
6:33
Roland Legrand: 
We hebben zeer veel brieven en telefoontjes gekregen van de aandeelhouders. We beseffen dat we een groot beroep hebben gedaan op hun loyaliteit.

Wednesday August 20, 2008 6:33 Roland Legrand
6:34
[Comment From Kleine aandeelhouderKleine aandeelhouder: ] 
Zonder info is een beslissing niet gefundeerd. Tot nu toe was de info zeer eenzijdig en gekleurd. Er zijn weinig bedrijven waar de top op deze manier met zijn aandeelhouders samen zit.
Wednesday August 20, 2008 6:34 Kleine aandeelhouder
6:34
[Comment From bbbb: ] 
Lippens gaat plat op zijn buik
Wednesday August 20, 2008 6:34 bb
6:35
Roland Legrand: 
Lippens zegt dat het een moeilijke crisis is en een wereldcrisis.
Wednesday August 20, 2008 6:35 Roland Legrand
6:35
Roland Legrand: 
D'Hoore komt met een andere uitspraak uit het verleden, nl de steun voor Votron, tien dagen later verdween Votron van het toneel
Wednesday August 20, 2008 6:35 Roland Legrand
6:35
Roland Legrand: 
Lippens: mijn rol als niet-uitvoerend voorzitter is met ceo en zijn team een goede strategie te ontwikkelen
Wednesday August 20, 2008 6:35 Roland Legrand
6:36
Roland Legrand: 
LIppens: de strategie die Votron naar voren heeft gebracht is de beste strategie, ik heb hem dan ook steeds gesteund.

Wednesday August 20, 2008 6:36 Roland Legrand
6:37
Roland Legrand: 
Lippens herhaalt dat de gebeurtenissen van de afgelopen weken het Votron onmogelijk hebben gemaakt zijn werk verder te zetten
Wednesday August 20, 2008 6:37 Roland Legrand
6:37
Roland Legrand: 
'Na die verschrikkelijke twee weken zijn we samen tot de conclusie gekomen dat het onmogelijk was zo nog verder te werken.
Wednesday August 20, 2008 6:37 Roland Legrand
6:38
[Comment From mauricemaurice: ] 
dhr Lippens vergelijkt externe oorzaken met interene voor de koersdaling van het aandeel
Wednesday August 20, 2008 6:38 maurice
6:38
Roland Legrand: 
Dhoore vraagt of dat ook niet voor Lippens geldt?
Wednesday August 20, 2008 6:38 Roland Legrand
6:39
Roland Legrand: 
raad van bestuur vroeg unaniem te blijven als voorzitter
Wednesday August 20, 2008 6:39 Roland Legrand
6:39
Roland Legrand: 
hij gaat over de toekomst, stabiliteit en continuiteit van het bedrijf
Wednesday August 20, 2008 6:39 Roland Legrand
6:39
Roland Legrand: 
Net als in Amsterdam blijft Lippens ook hierover erg low key. Het gaat vooral om de stabliteit van een onderneming. We zitten midden in een storm.
Wednesday August 20, 2008 6:39 Roland Legrand
6:40
Roland Legrand: 
Lippens 'wil een legende uit de wereld helpen'. 'Mensen zeggen dat M. Lippens aan de touwtjes trekt. Men moet daar toch een onderscheid in maken. Vanaf 2000 ben ik niet-uitvoerend voorzitter.'
Wednesday August 20, 2008 6:40 Roland Legrand
6:41
Roland Legrand: 
Hij herhaalt woord voor woord zijn betoog van maandag. Het is het management team dat de beslissingen voorlegt aan de rvb. Opnieuw geeft hij het voorbeeld van de overname in Turkije.
Wednesday August 20, 2008 6:41 Roland Legrand
6:42
Roland Legrand: 
'Ik ben geen touwtrekker, ik ben een facilitator.'
Wednesday August 20, 2008 6:42 Roland Legrand
6:43
Roland Legrand: 
Ik ben een dienaar van Fortis en dat ben ik nog altijd.' Hoeveel keer heb ik gezegd: als ik een stap opzij moet zetten, dan zet ik een stap opzij.
Wednesday August 20, 2008 6:43 Roland Legrand
6:43
[Comment From Dumb&DumberDumb&Dumber: ] 
Zoals ik maandag al dacht wordt nu grotendeels hetzelfde verhaal verteld. Daarom ben ik nu vooral aan het focussen of ze sinds vorige keer al gegroeid zijn in hun rol. Lijkt me van wel. Iemand een mening?
Wednesday August 20, 2008 6:43 Dumb&Dumber
6:44
Roland Legrand: 
Lippens benadrukt dat hij al op de AV van 29 april gezegd had dat hij een opvolger zocht. 'Dat proces is nog bezig'.
Wednesday August 20, 2008 6:44 Roland Legrand
6:44
[Comment From Kleine aandeelhouderKleine aandeelhouder: ] 
Als hij iets anders zou zeggen dan in Amsterdam, dan zou hij een leugenaar zijn. Ik geloof hem.
Wednesday August 20, 2008 6:44 Kleine aandeelhouder
6:45
Roland Legrand: 
Verwilst neemt het woord over de logica achter de overname van ABN AMRO/
Wednesday August 20, 2008 6:45 Roland Legrand
6:45
Roland Legrand: 
"Zolang ik bij Fortis zit, waren op zoek naar een manier om ons in Nederland te versterken."
Wednesday August 20, 2008 6:45 Roland Legrand
6:45
Roland Legrand: 
"Totdan waren we steeds nummer 4, en hoe hard we ook fietsten, we bleven nummer 4. TOen kregen we plots de kans ABN AMRO over te nemen."
Wednesday August 20, 2008 6:45 Roland Legrand
6:46
[Comment From mauricemaurice: ] 
de opvolger is een nieuw feit
Wednesday August 20, 2008 6:46 maurice
6:46
[Comment From HollanderHollander: ] 
Het is precies hetzelfde ingestudeerde interview als maandag in Amsterdam.
Wednesday August 20, 2008 6:46 Hollander
6:46
[Comment From LDLD: ] 
Totaal zelfde verhaal als in Amsterdam.
Wednesday August 20, 2008 6:46 LD
6:46
[Comment From LDLD: ] 
Zelfde verhaal..Wacht op de vragen
Wednesday August 20, 2008 6:46 LD
6:46
[Comment From personeelslidpersoneelslid: ] 
Wat Verwilst nu vertelt, wisten we al jaren: verhaal klopt.
Wednesday August 20, 2008 6:46 personeelslid
6:47
Roland Legrand: 
Verwilst legt het koopproces uit op dezelfde docerende toon.
Wednesday August 20, 2008 6:47 Roland Legrand
6:47
[Comment From FafifoernikFafifoernik: ] 
Het is duidelijk dat M. Lippens zich nu beter in zijn vel voelt en zijn verhaal beter heeft voorbereid, zodat hij minder emotioneel overkomt. Herman Verwilst stond er maandag al, en blijft constant. In elk geval hoop ik dat hij zijn kandidatuur stelt om de functie van ceo definitief over te nemen.
Wednesday August 20, 2008 6:47 Fafifoernik
6:47
[Comment From mario van beeckmario van beeck: ] 
waarom is fortis momenteel zowat de duurste bank op de belgische markt ?
Wednesday August 20, 2008 6:47 mario van beeck
6:48
[Comment From GuestGuest: ] 
vERWILST ANTWOORDT NIET OP DE VRAAG OVER DE niet voorziene financiering
Wednesday August 20, 2008 6:48 Guest
6:49
[Comment From huberthubert: ] 
de overname is niet het probleem! de prijs in 10/07 is het probleem want de financiele markt in de wereld was kompleet veranderd!
Wednesday August 20, 2008 6:49 hubert
6:49
Roland Legrand: 
Verwilst herhaalt dat hij geen interiimceo-is. 'Hij heeft geen interimcontract.'
Wednesday August 20, 2008 6:49 Roland Legrand
6:49
[Comment From Jonge BeleggerJonge Belegger: ] 
Waarom maken ze Verwilst geen "permanente" CEO?
Wednesday August 20, 2008 6:49 Jonge Belegger
6:50
[Comment From mauricemaurice: ] 
geen echt antwoord op deze vraag
Wednesday August 20, 2008 6:50 maurice
6:50
Roland Legrand: 
Hoe zit het met de zoektocht naar een nieuwe CEO? Lippens: ik kan nog geen namen noemen.
Wednesday August 20, 2008 6:50 Roland Legrand
6:51
Roland Legrand: 
D'Hoore blijft over het zoeken van een nieuwe ceo doorgaan. Wat over de stabiliteit?
Wednesday August 20, 2008 6:51 Roland Legrand
6:52
Roland Legrand: 
Verwilst: de uitdagingen zijn heel duidelijk, we hebben een strategie, de raad van bestuur of het management twijfelen niet aan de strategie. Eerst komt de integratie van ABN AMRO.
Wednesday August 20, 2008 6:52 Roland Legrand
6:52
Roland Legrand: 
Dat geldt voor welke CEO dan ook. Wie ook Fortis leidt, dat is optie 1, integratie van ABN AMRO en synergie.
Wednesday August 20, 2008 6:52 Roland Legrand
6:53
[Comment From mario van beeckmario van beeck: ] 
waarom duurste bank op B. markt ? andere doen beter en geven betere percenten zowel voor eenvoudige beleggingen als bijvoorbeeld eenvoudige hypotheekleningen / zijn jullie niet te veel verknocht aan een vrij oud clienteel die nogal concervatief zijn en daardoor ook minder op zoek gaan naar alternatieve banken zoals bvb. internetbankieren enz... wanneer deze generatie klanten op termijn verdwijnt heeft fortis zo lang ze deze politiek aanhouden een nog groter probleem / de jonge generatie zullen zowiezo de markt afschuimen en de beste voorwaarden vinden
Wednesday August 20, 2008 6:53 mario van beeck
6:53
[Comment From GVKTGVKT: ] 
wat indien er een overnamebod komt?
Wednesday August 20, 2008 6:53 GVKT
6:53
Pieter Suy: 
Het heeft bloed, zweet en tranen gekost, maar eindelijk hebben we verbinding vanuit de grote zaal van het Paleis van Schone Kunsten in Brussel! Dus welko m allemaal!

Wednesday August 20, 2008 6:53 Pieter Suy
6:53
Roland Legrand: 
Dag Pieter!
Wednesday August 20, 2008 6:53 Roland Legrand
6:53
Roland Legrand: 
Blij dat je de technische problemen hebt overwonnen
Wednesday August 20, 2008 6:53 Roland Legrand
6:54
Pieter Suy: 
Ik ook!
Zo'n 350 mensen zouden zich voor de sessie van vandag hebben geregistreerd, maar de zaal zit hier zeker niet vol.

Wednesday August 20, 2008 6:54 Pieter Suy
6:54
Vindt u dat Fortis een goede strategie volgt?
ja
 ( 65% )
neen
 ( 25% )
onbeslist
 ( 10% )

Wednesday August 20, 2008 6:54 
6:55
Roland Legrand: 
Dit is, uiteraard, toch dezelfde boodschap die we hier krijgen als maandagavond in Amsterdam?
Wednesday August 20, 2008 6:55 Roland Legrand
6:55
Pieter Suy: 
Net op tijd voor de vragen!
De misnoegde aandeelhouder, die al een halfuur langs de zijlijn stond krijgt eindelijk het woord!
Wednesday August 20, 2008 6:55 Pieter Suy
6:55
[Comment From mauricemaurice: ] 
Mario legt de vinger op de wonde
Wednesday August 20, 2008 6:55 maurice
6:55
Pieter Suy: 
Is dit een infosessie tussen Fortis en Paul D'Hoore, vraagt de man boos?

Wednesday August 20, 2008 6:55 Pieter Suy
6:56
[Comment From LucLuc: ] 
Mario moet beseffen dat je voor kwaliteit betaalt.
Wednesday August 20, 2008 6:56 Luc
6:57
[Comment From personeelslidpersoneelslid: ] 
Neem van mij aan dat je de beste voorwaarden niet op internet vind.
Wednesday August 20, 2008 6:57 personeelslid
6:57
Pieter Suy: 
D'Hoore mag niet eens antwoorden. 'U bent de moderator,' roept de man. 'Fortis moet antwoorden!'
Lippens: 'Dit is geen onderonsje. We hopen een bevredigend antwoord te geven op alle vragen die dienen beantwoord te worden.'
Wednesday August 20, 2008 6:57 Pieter Suy
6:58
[Comment From huberthubert: ] 
Sorry! Maar het probleem is niet alleen een probleem van communicatie!!!
Wednesday August 20, 2008 6:58 hubert
7:01
Pieter Suy: 
Een toehoorder, die twee dagen eerder in Amsterdam was, vraagt naar de relatie tussen Fortis en Ping An. Hoe staat de Chinese hoofdaandeelhouder van Fortis ten opzichte van de crisis?   En wat kan er gebeuren bij de vorming van Fortis PIng An Investments?
Wednesday August 20, 2008 7:01 Pieter Suy
7:03
Roland Legrand: 
De vraag was vrij lang geformuleerd :)

Wednesday August 20, 2008 7:03 Roland Legrand
7:03
Pieter Suy: 
Verwilst: 'Ping An is voor bijna 5 procent aandeelhouder van Fortis. De impact van wat er bij Fortis gebeurt wordt voor 5 procent vertaald bij Ping An.'
'We hebben besloten om samen iets te doen op gebied van Asset Management. Waarom? Het is een activiteit waar schaalvoordeel belangrijk is.
Wednesday August 20, 2008 7:03 Pieter Suy
7:04
Pieter Suy: 
Verwilst: 'Via de overname van ABN AMRO werd de Asset Management wat steviger. Maar toch zou het leuk zijn nog wat steviger te worden in deze tak.'
Azië was een potentieel interessante regio. Ping An zou dan weer willen groeien in bank-activiteiten.
Wednesday August 20, 2008 7:04 Pieter Suy
7:05
Pieter Suy: 
Verwilst: 'Zoals iedere transactie in de sector, is die onderworpen aan het fiat van de toezichthouder. Voorlopig is die goedkeuring van de Chinese toezichthouder er niet. Maar we verwachten dat die er tegen het einde van het jaar is.'

Wednesday August 20, 2008 7:05 Pieter Suy
7:07
was het vertrek van gedelegeerd bestuurder Votron terecht?
ja
 ( 48% )
neen
 ( 52% )

Wednesday August 20, 2008 7:07 
7:08
[Comment From bbbb: ] 
ze hebben een nieuwe ceo met de huidige vraagsteller
Wednesday August 20, 2008 7:08 bb
7:08
Pieter Suy: 
Een nieuwe vraag, dit keer over een bonusaandeel. 'Enkele jaren geleden werd ik door mijnheer Mittler weggelachen toen ik een gevoelige verlaging van het dividend vroeg, en tegelijkertijd om een bonusaandeel vroeg. Ik pleit om in de toekomst   een bonusaandeel uit te keren.
Wednesday August 20, 2008 7:08 Pieter Suy
7:10
[Comment From mauricemaurice: ] 
men danst rond de verschuldigde RV
Wednesday August 20, 2008 7:10 maurice
7:11
Pieter Suy: 
Verwilst: 'We trachten een formule te vinden die het meest geschikt is voor onze volledige groep van aandeelhouders. We zullen daar pas over communiceren als er volledige duidelijkheid is. '
De vraagsteller polst nu naar de mogelijkheid van de splitsing van het Fortis-aandeel. Verwilst herhaalt pas op het juiste moment meer duidelijkheid te verschaffen over het dividend en aandelenbeleid.

Wednesday August 20, 2008 7:11 Pieter Suy
7:12
Pieter Suy: 
Een vraag nu over de solvabiliteit. Verwilst wil eerst helderheid verschaffen over de verschillende berekeningmethodes van de groep - de zogeheten equity en look through-methode.
Wednesday August 20, 2008 7:12 Pieter Suy
7:13
Pieter Suy: 
Via de equity-methode hebben we nu een kernvermogen van 24,6 miljard euro; een pak boven de eigen doelstellingen.
Wednesday August 20, 2008 7:13 Pieter Suy
7:15
Pieter Suy: 
Maar in de look-through-methode wordt ook gekeken naar wat er de komende 18 maanden naar de groep toekomt. In die periode wordt ABN AMRO immers verder geconsolideerd, wat uiteraard een verdere impact heeft op het kernvermogen. Het grootste stuk van die activa (retail en commercial banking in Nederland) komt pas in de tweede helft van 2009 op de balans.
Wednesday August 20, 2008 7:15 Pieter Suy
7:16
Pieter Suy: 
Via de verkoop van niet-kernactiva (waarmee gemikt wordt op meer dan 2 miljard euro aan vrijgemaakt kapitaal), sale-and-lease back operaties en de uitgifte van niet verwaterend kernkapitaal, zal men die consolidatie kunnen opvangen.
Wednesday August 20, 2008 7:16 Pieter Suy
7:18
Pieter Suy: 
Opnieuw een vraag over de solvabiliteit. Wat zou de Tier1-ratio zijn als alles nu op de balans zou zijn opgenomen? Wat als u moeite zou hebben bij de verkoop van participaties?
Wednesday August 20, 2008 7:18 Pieter Suy
7:19
[Comment From paul bortelspaul bortels: ] 
Dus de koper van de onderdelen weet terug dat Fortis verplicht is te verkopen , gevolg voor verkoopprijs?
Wednesday August 20, 2008 7:19 paul bortels
7:20
Pieter Suy: 
Verwilst: 'Laat ons blijven bij de feiten, ik denk dat er al genoeg verwarring. De Tier1-ratio bedraagt momenteel 7,4%.
Dat geldt wel volgens de Basel I-normen, die strenger zijn dan de nieuwe Basel II-normen die er aan zitten te komen, waardoor er meer kapitaal kan worden vrijgemaakt, doceert Verwilst.
Wednesday August 20, 2008 7:20 Pieter Suy
7:20
Roland Legrand: 
Verwilst in zijn rol van docent...

Wednesday August 20, 2008 7:20 Roland Legrand
7:20
[Comment From LDLD: ] 
problem is ;men heeft gekocht en had de middelen niet
Wednesday August 20, 2008 7:20 LD
7:21
Pieter Suy: 
Als we vandaag Basel I-normen zouden hanteren, zou de Tier1-ratio 8,2 procent bedragen. We blijven echter de conservatieve Basel I-norm hanteren.
Wednesday August 20, 2008 7:21 Pieter Suy
7:22
Heeft Fortis een probleem met de solvabiliteit bij deze overname?
Ja
 ( 36% )
Neen
 ( 39% )
Onduidelijk
 ( 25% )

Wednesday August 20, 2008 7:22 
7:24
Pieter Suy: 
Hoe zal u de overname van het belang in Delta Lloyd financieren? Verwilst: 'Heel simpel. Dat was een van de elementen die ons er toe hebben aangezet over te gaan tot de solvabiliteitsoperatie.'
Verwilst legt uit dat het Delta Lloyd-belang voortkomt uit de ABN-historie. Het gaat om de helft van de verzekerings-joint venture die ABN en Delta Lloyd hadden opgezet. De waarde van dat belang wordt geschat op 1 miljard euro. Maar Verwilst wil niet speculeren over de overnameprijs.
Wednesday August 20, 2008 7:24 Pieter Suy
7:25
Roland Legrand: 
Iemand met vier vragen vervat in twee vragen
Wednesday August 20, 2008 7:25 Roland Legrand
7:25
Pieter Suy: 
Nu wordt Test-Aankoop op de korrel genomen, door een vraagsteller. 'Ik heb liever dat Test-Aankoop zich blijft toeleggen op het vergelijken van frigo's.' - een opmerking die beantwoord wordt met applaus   vanuit het publiek.
Wednesday August 20, 2008 7:25 Pieter Suy
7:28
Pieter Suy: 
Dezelfde vraagsteller ijvert ervoor, zij het op een wel erg omslachtige manier, dat Fortis zich weer tot 'de gewone klant richt'. '
Wednesday August 20, 2008 7:28 Pieter Suy
7:29
Pieter Suy: 
Verwilst: 'We beperken ons niet tot een segment, anders kan je nooit een marktaandeel van 25 procent hebben.'
Wednesday August 20, 2008 7:29 Pieter Suy
7:29
Test-Aankoop en Deminor willen een BAV. Hebben ze gelijk?
ja
 ( 30% )
neen
 ( 70% )

Wednesday August 20, 2008 7:29 
7:30
Pieter Suy: 
Verwilst: 'Maar er is op deze markt natuurlijk ook wat beweging, de stiuatie schommelt van dag tot dag.'
Wednesday August 20, 2008 7:30 Pieter Suy
7:31
Pieter Suy: 
Toch nog een opmerking van Verwilst: 'De voorbije zes weken waren een verschrikking voor het personeel. Degenen die heel negatief over Fortis schrijven mogen dat ook eens beseffen.'
Wednesday August 20, 2008 7:31 Pieter Suy
7:32
Pieter Suy: 
Iemand polst opnieuw naar de mogelijkheid om een BAV te organiseren. Vreest men misschien een stemming over de bestuurders?
Wednesday August 20, 2008 7:32 Pieter Suy
7:32
Pieter Suy: 
Lippens breekt een lange stilte en neemt het woord: wij zagen vooral een vraag naar meer communicatie.
Wednesday August 20, 2008 7:32 Pieter Suy
7:34
Roland Legrand: 
Pieter, ik hoor nogal wat gelach in de zaal, hoe is de stemming daar eigenlijk?
Wednesday August 20, 2008 7:34 Roland Legrand
7:34
Pieter Suy: 
De vraagsteller vervolgt: toch dacht ik na de aankondigiging van de infosessies dat er nog steeds een mogelijkheid was nog een BAV te organiseren. Of vergis ik mij?
Lippens: 'U vergist zich redelijk'.
Wednesday August 20, 2008 7:34 Pieter Suy
7:36
Pieter Suy: 
Ja Roland, echt gespannen kan je de sfeer niet noemen. Een Nederlandse aandeelhouder, die eerder ook in Amsterdam was, vindt dat Fortis de kleinere aandeelhouders behandeld 'zoals Rusland Georgië'.
Wednesday August 20, 2008 7:36 Pieter Suy
7:36
[Comment From mauricemaurice: ] 
de vraag over de behandeling van de particuliere beleggers is zeer pertinent
Wednesday August 20, 2008 7:36 maurice
7:37
[Comment From mauricemaurice: ] 
de infosessies zouden voordien voor de AV moeten plaats hebben
Wednesday August 20, 2008 7:37 maurice
7:38
[Comment From LDLD: ] 
Hoeveel hebben niet ingeteknd op de kapitaalverhoging aan 15 euro door de dividendbelofte ?
Wednesday August 20, 2008 7:38 LD
7:38
Pieter Suy: 
Lippens: 'De infosessies zijn er ook uit respect voor de individuele aandeelhouders, die hier het woord kunnen voeren. Wij willen een dialoog aangaan. We aanvaarden het feit dat we niet goed hebben gecommuniceerd,   en proberen de zaken nu beter uit te leggen.'
Wednesday August 20, 2008 7:38 Pieter Suy
7:39
Roland Legrand: 
Pieter kan de pers hier vragen stellen, ik neem aan van niet, net zoals in Amsterdam?
Wednesday August 20, 2008 7:39 Roland Legrand
7:39
Pieter Suy: 
Lippens benadrukt dat voor de algemene vergadering geen bepaalde agendapunten apart worden besproken met grote aandeelhouders.
Verwilst herhaalt dat. De regels daarover zijn bijzonder duidelijk, is de boodschap.
Wednesday August 20, 2008 7:39 Pieter Suy
7:40
[Comment From Dirk Van de VeldeDirk Van de Velde: ] 
Wat een flauwekul van die Nederlander. Een bedrijf is toch geen democratie.
Wednesday August 20, 2008 7:40 Dirk Van de Velde
7:40
[Comment From GVKTGVKT: ] 
is het zeker dat er geen nieuwe kapitaalsverhoging zit
Wednesday August 20, 2008 7:40 GVKT
7:41
[Comment From GVKTGVKT: ] 
aan te komen
Wednesday August 20, 2008 7:41 GVKT
7:41
[Comment From LucLuc: ] 
Acties via Deminor en testaankoop hebben mij in het verleden alleen nog maar EXTRA geld gekost
Wednesday August 20, 2008 7:41 Luc
7:41
[Comment From mauricemaurice: ] 
mag een bedrijf misschien niet demokratisch zijn ?
Wednesday August 20, 2008 7:41 maurice
7:41
Pieter Suy: 
Roland vroeg me net of de pers de Fortis-top vragen kan stellen.
Het antwoord is simpel: nee. Net als in Amsterdam kregen journalisten ook hier een blad met richtlijnen. Fortis wil vooral dat het de aandeelhouders en klanten zijn die de vragen stellen.
Wednesday August 20, 2008 7:41 Pieter Suy
7:42
[Comment From BartBart: ] 
Teveel democratie leidt tot onmogelijkheid om te besturen --> kijk naar de Belgische staat
Wednesday August 20, 2008 7:42 Bart
7:44
Pieter Suy: 
Iemand vraagt of Fortis bijkomende waardeverminderingen moet nemen op de goodwill van ABN AMRO. Verwilst: eind juni was dit niet het geval, eind dit jaar gaan we de situatie opnieuw bekijken.
Wednesday August 20, 2008 7:44 Pieter Suy
7:44
[Comment From mauricemaurice: ] 
te weinig democratie lijdt tot belgische toestanden
Wednesday August 20, 2008 7:44 maurice
7:45
[Comment From jpvjpv: ] 
wat opvalt is dat fortis geen enkele fout toegeeft, geen valse beloften gedaan, niet teveel betaald voor abn, enkel een probleem van communicatie?
Wednesday August 20, 2008 7:45 jpv
7:46
[Comment From Dirk Van de VeldeDirk Van de Velde: ] 
alles mag, maar een onderneming leiden heeft daar toch niets mee te maken. Een onderneming moet winst maken door het uitvoeren van een business plan. Aandeelhouders beslissen daaraan deel te nemen door hun investering, maar vragen toch niet om inspraak. Als men het niet meer eens is met het beleid of de uitvoering van een business plan, dan stapt men er gewoon uit.
Wednesday August 20, 2008 7:46 Dirk Van de Velde
7:46
Pieter Suy: 
Nu een vraag over het beruchte aandeelhouderschap van Fortis, en met name van de Russische oligarch Kerimov. Lippens benadrukt dat aandeelhouders zich pas bekend moeten maken als ze meer dan 3 procent in handen hebben.
Lippens: 'Dat ze interesse hebben is duidelijk, dat ze aandeelhouder zijn: ik hoop het voor hen.'
Wednesday August 20, 2008 7:46 Pieter Suy
7:47
[Comment From mauricemaurice: ] 
de nieuwe aandeelhouders zijn voorgedragen door Fortis bij de uitvoerders van de kapitaalsverhoging door Merrill Lynch
Wednesday August 20, 2008 7:47 maurice
7:48
Pieter Suy: 
Lippens licht nu zijn voorspellingen over een 'financiële meltdown' toe: 'Ik had dat eigenlijk niet moeten zeggen,   had niet voor paniek moeten zorgen in een al moeilijke sfeer.'
Maar hij herhaalt, net als in Amsterdam, dat hij die berichten had opgevangen van zijn bronnen in Washington. 'Maar misschien heb ik iets te pessimistische vrienden in Washington.'
Wednesday August 20, 2008 7:48 Pieter Suy
7:48
Kan Maurice Lippens aanblijven als voorzitter van de raad van bestuur?
ja
 ( 58% )
neen
 ( 42% )

Wednesday August 20, 2008 7:48 
7:49
[Comment From odetteodette: ] 
Moet Lippens opstappen ?
Wednesday August 20, 2008 7:49 odette
7:49
[Comment From GVKTGVKT: ] 
mr lippens is toch een beetje arrogant met uitspraken
Wednesday August 20, 2008 7:49 GVKT
7:49
[Comment From jpvjpv: ] 
als votron en mitler geen fouten zouden gemaakt hebben dan hebben "wij" hen zonder reden riante ontslagvergoedingen betaald?
Wednesday August 20, 2008 7:49 jpv
7:51
Pieter Suy: 
Iemand feliciteert Lippens met zijn beleid (reactie Lippens 'You make my day!) en heeft meteen een origineel voorstel om te zorgen voor een stabiel aandeelhouderschap: wie een (pakket) Fortis-aandelen gedurende een jaar in het bezit heeft, zou daarvoor beloond kunnen worden met warrants aan een uitoefenprijs van bijvoorbeeld 15 euro.   Applaus in de zaal.
Wednesday August 20, 2008 7:51 Pieter Suy
7:55
Pieter Suy: 
Het publiek luistert heel geconcentreerd toe terwijl Verwilst de impact van de overname van ABN AMRO op de winstgevendheid van de groep bespreekt.
Verwilst: 'De omgeving is zo onzeker vandaag, dat je nu beter geen uitspraken doet voor je kan vastellen wat de precieze impact is van wat er rondom ons gebeurt. Maar we blijven ervan overtuigd dat   onze winst anaf 2010 een boost moet krijgen door de overname van ABN AMRO.'
Wednesday August 20, 2008 7:55 Pieter Suy
7:58
Pieter Suy: 
Waarom is niet bekendgemaakt dat bepaalde bestuurders niet hebben ingetekend op de kapitaalverhoging van vorig jaar?
Lippens: 'Als mensen niet hebben ingetekend, wil dat misschien zeggen dat ze 'andere patrimoniale eisen' (= Lippens-speak voor familie) hebben,   en we kunnen niet eisen dat ze ook dat bekendmaken.'
'Maar als ze de kans gehad hadden om in te tekenen, hadden ze dat zeker gedaan. Meer kan ik daarover niet zeggen, of ik krijg problemen met de bankcommissie.'
Wednesday August 20, 2008 7:58 Pieter Suy
8:00
Pieter Suy: 
Opnieuw een vraag: 'Ik lees in de pers dat ABN AMRO nauwelijks is getroffen door de subprimecrisis. Hadden jullie dan niet beter voormalig topman Groenink aangesteld aan de top. Die gaf immers wel blijk van een langetermijnvisie." Het publiek reageert met applaus.
Wednesday August 20, 2008 8:00 Pieter Suy
8:01
Pieter Suy: 
Luc van de Vyvere neemt het woord, en hekelt het feit dat Fortis twee verschillende infosessies organiseert, in het Nederlands en in het Frans.

Wednesday August 20, 2008 8:01 Pieter Suy
8:02
Pieter Suy: 
Van de Vyvere vraagt zich af of Ping An wel een stabiele langetermijn-investeerder is in Fortis.

Wednesday August 20, 2008 8:02 Pieter Suy
8:06
Pieter Suy: 
Verwilst wil niet al te veel details geven over de strategie van Ping An als aandeelhouder van de groep.
Wednesday August 20, 2008 8:06 Pieter Suy
8:11
Pieter Suy: 
Verwilst: 'We kunnen naar ons inschatten nu perfect rondkomen met het solvabiliteitsplan van 26 juni. Het plan laat ons toe van sterker te staan op gebied van kapitaal tegen eind oktober 2009 en het laat ons toe onze strategie verder te zetten.'
Wednesday August 20, 2008 8:11 Pieter Suy
8:15
Pieter Suy: 
Een aandeelhouder begint met een reeks 'beschouwingen' over Fortis - moderator D'Hoore laat hem zijn hele speech afwerken - om uiteindelijk nog te polsen naar het vetrek van Votron.
Lippens 'Votron is het slachtoffer geworden van een nooit eerder geziene campagne tegen Fortis, ' zegt   Lippens. 'En ook tegen zijn voorzitter,' voegt hij er fijntjes aan toe.
Wednesday August 20, 2008 8:15 Pieter Suy
8:17
Klopt de bewering van Lippens dat Fortis en zijn toplui slachtoffer werden van een campagne?
ja
 ( 53% )
neen
 ( 39% )
onbeslist
 ( 8% )

Wednesday August 20, 2008 8:17 
8:18
Pieter Suy: 
Een oud-werkneemster vraagt emotioneel wat ze kan verwachten als Fortis overkop zal gaan. 'Wat garandeert u ons?'
Verwilst: 'Ik moet verwijzen naar onze financiële soliditeit. We hebben in het eerste halfjaar meer dan een miljard euro winst gemaakt, niet iets dus voor een bedrijf in problemen.' Verwilst benadrukt dat een bankroet-scenario niet tot de mogelijkheden behoort.
Wednesday August 20, 2008 8:18 Pieter Suy
8:19
[Comment From mauricemaurice: ] 
versnelde bookbuilding was de enige mogelijkheid die overbleef, maar waren de aangezochte kandidaten ook de enigen ?
Wednesday August 20, 2008 8:19 maurice
8:19
Pieter Suy: 
Verwilst: 'Fortis is een gezond en stabiel bedrijf, dus we moeten ons daar zeker geen zorgen over maken.'
Wednesday August 20, 2008 8:19 Pieter Suy
8:24
Pieter Suy: 
Een toehoorder is momenteel bezig met een lang betoog, vol met verwijzingen naar brochures en krantenartikels, maar naar een precieze vraag blijft het voorlopig gissen. Moderator Paul D'Hoore grijpt nog steeds niet in, ook al wordt het publiek nu wel erg zenuwachtig.
Wednesday August 20, 2008 8:24 Pieter Suy
8:26
Roland Legrand: 
Het wordt wel echt rumoerig nu...
Wednesday August 20, 2008 8:26 Roland Legrand
8:27
Pieter Suy: 
De man blijft maar voortdenderen, en het publiek zit hem stilaan uit te jouwen....

Wednesday August 20, 2008 8:27 Pieter Suy
8:27
Roland Legrand: 
De Fortis top wil duidelijk de aandeelhouders alle ruimte geven om hun vragen te stellen en opmerkingen te maken.
Wednesday August 20, 2008 8:27 Roland Legrand
8:29
[Comment From mauricemaurice: ] 
wel een infosessie maar geen info over de verschuldigde RV
Wednesday August 20, 2008 8:29 maurice
8:29
Pieter Suy: 
Verwilst reageert op een aantal punten die de vraagsteller had aangehaald. Hij benadrukt onder meer dat de activa   die het heeft overgenomen van ABN AMRO redelijk goed bestand zijn tegen de subprime-malaise. De activa die Royal Bank of Scotland overnam, zijn risicovoller, al benadrukt Verwilst wel dat RBS di risico's aankan.
Wednesday August 20, 2008 8:29 Pieter Suy
8:31
[Comment From mauricemaurice: ] 
RV is een probleem alleen voor de 20 % particuliere investeerders
Wednesday August 20, 2008 8:31 maurice
8:33
Pieter Suy: 
Waarom wil Fortis groei realiseren via overnames, vraagt iemand zich af. Waarom niet meer investeren in betere dienstverlening?
Wednesday August 20, 2008 8:33 Pieter Suy
8:35
Pieter Suy: 
Verwilst: 'Het is helemaal niet de bedoeling dat we alleen maar door externe groei willen groeien. Interne groei is minstens even belangrijk.'
'In de komende periode zal externe groei, het aankopen van bedrijven, veel minder aan de orde zijn.' ABN AMRO integreren en de dienstverlening verbeteren zullen nu onze belangrijkste prioriteiten zijn, zegt de nieuwe Fortis-topman.
Wednesday August 20, 2008 8:35 Pieter Suy
8:37
[Comment From mauricemaurice: ] 
DE meest essentiele vraag, is waarom niet op interne groei gemikt ipv klanten te kopen in een gebied waar men reeds aanwezig is? Waarom kwamen ze in het "fietsen" niet vooruit ? De strategie raakt kant nog wal.
Wednesday August 20, 2008 8:37 maurice
8:37
[Comment From ls310400ls310400: ] 
Heel het kantorennet is in duigen gevallen na de overname van de ASLK. Dit is nooit vhttp://www.coveritlive.com/index.php?option=com_altcaster&task=playaltcast&altcast_code=bbab09d0cf#erteerd.
Wednesday August 20, 2008 8:37 ls310400
8:40
[Comment From BennyBenny: ] 
Nooit verteerd? Als medewerker kan ik dit zeker tegenspreken. De integratie heeft een tijd geduurd maar een voor Fortis, allen voor Fortis.
Wednesday August 20, 2008 8:40 Benny
8:41
Pieter Suy: 
We moesten er lang op wachten, maar nu wordt er toch gevraagd naar het verloningsbeleid bij Fortis.
Verwilst legt uit: het loon bestaat uit een vast en een variabel deel. Dat variabel deel bestaat uit twee stukken, een gerelateerd aan Fortis en een aan de divisie waar de werknemer deel van uitmaakt. Maar er zijn geen beloningen verbonden aan het nemen van risico's bij Fortis.
Wednesday August 20, 2008 8:41 Pieter Suy
8:42
Roland Legrand: 
Ja, in Nederland kwam dat aspect sneller ter sprake, Pieter.
Wednesday August 20, 2008 8:42 Roland Legrand
8:44
[Comment From bloebloe: ] 
Het kantorennet induigen gevallen na overname van de ASLK? Het is wel zo dat FORTIS ontstaan is uit de fusie AG Verzekeringen en ASLK en dat die maatschappij de Generale Bank overgenomen hebben en niet omgekeerd zoals hier wordt vermeld?
Wednesday August 20, 2008 8:44 bloe
8:44
[Comment From WietWiet: ] 
@ Benny, ik kom dagelijks in contact met Fortis. Maar heb wel de indruk dat de diensten fel onderbemand zijn. Dus toch vooral allen voor Fortis :)
Wednesday August 20, 2008 8:44 Wiet
8:45
[Comment From PhilippePhilippe: ] 
Hetgeen me wat ontgoocvheld heeft de laatste jaren is dat mijn kantoor me enkel Fortis fonds-beleggingen voorstelde.Bij onze 2de bank zien ze beleggingen breder en durven ze ook fondsen voorstellen van andere banken of instanties. Groot verschil in rendabiliteit wat de geloofwaardigheid van het agentschap en dus ook van Fortis een deuk heeft gegeven. Ik denk dat er nog veel werk moet gemaakt worden van luisterbereidheid naar de particulier die even binnenkomt.
Wednesday August 20, 2008 8:45 Philippe
8:45
Pieter Suy: 
Kunnen we ons in de nabije toekomst nog aan extra infosessies verwachten?
Verwilst: 'Dit is niet het enige wat we willen doen. We denken onder meer ook aan regionale bijeenkomsten. We willen die zaken verder uitbouwen, omdat   het besef er is dat we dit in het verleden niet goed hebben gedaan.'
Wednesday August 20, 2008 8:45 Pieter Suy
8:49
[Comment From Dumb&DumberDumb&Dumber: ] 
Heeft Dolor al iets van zich laten horen? (ik ben eventjes weg geweest)
Wednesday August 20, 2008 8:49 Dumb&Dumber
8:50
Roland Legrand: 
Ik denk het niet, Pieter, ook niets gehoord van Dolor?
Wednesday August 20, 2008 8:50 Roland Legrand
8:50
Pieter Suy: 
Nee, totnogtoe niemand van Dolor gezien.
Wednesday August 20, 2008 8:50 Pieter Suy
8:51
[Comment From ls310400ls310400: ] 
OK From bloe. Maar in de meeste voorbeelden die ik ken, zijn de kantoren van de Generale Bank blijven bestaan en zijn die van de ASLK verdwenen. Die samensmelting is niet goed verlopen.
Wednesday August 20, 2008 8:51 ls310400
8:52
Pieter Suy: 
Verwillst is nu aan het uitleggen dat Fortis niet kan opdraaien voor eventuele subprime-lijken die uit de kast zouden kunnen vallen bij de ABN AMRO-activa die RBS en Santander hebben overgenomen.
Wednesday August 20, 2008 8:52 Pieter Suy
8:52
Roland Legrand: 
Voor wie geinteresseerd is in de geschiedenis van Fortis, met overnames van ASLK, NMKN, Generale Bank: ga naar dit deel van de site van fortis
Wednesday August 20, 2008 8:52 Roland Legrand
8:53
[Comment From BennyBenny: ] 
In de kantoren stellen ze inderdaad altijd producten van eigen huis voor. Er wordt enorm veel aan productontwikkeling gedaan afhankelijk van de economische situatie. Je zal altijd vergelijkbare producten vinden bij andere banken. Maar eventueel kan je dit bespreken met je adviseur en dan kan die op zoek gaan naar beleggingen bij andere banken. In verband met die onderbemanning. Je hebt zeker en vast de trend van de automatisatie zoals pc-banking, self-banking, etc. Dit heeft een grote impact gehad op het aantal mensen in het kantoor. Er is ook de impact van het groot aantal 50-ers en de kloof met de jonge 20/30-ers. Daar wordt nu echt werk van gemaakt door recrutering en doorgedreven opleiding.
Wednesday August 20, 2008 8:53 Benny
8:53
Pieter Suy: 
Een Nederlandse aandeelhouder vraagt, net als in Amsterdam, of men al wist dat bepaalde activa van ABN AMRO gedwongen verkocht moesten worden.
Wednesday August 20, 2008 8:53 Pieter Suy
8:54
Pieter Suy: 
Lippens:'Pas na de afronding van de deal heeft de   Europese Commissie -tot onze verbazing - gevoeld dat we een te groot marktaandeel hadden in Nederland.'
Wednesday August 20, 2008 8:54 Pieter Suy
8:54
[Comment From WietWiet: ] 
@Benny, ik had het meer over de hoofdzetel :)
Wednesday August 20, 2008 8:54 Wiet
8:55
[Comment From GuestGuest: ] 
Enkele honderden miljoenen afschrijvingen (op een het (kleine) gedeelte shared assets ?
Wednesday August 20, 2008 8:55 Guest
8:56
[Comment From BennyBenny: ] 
Samensmelting niet goed verlopen? Waarom twee kantoren openhouden in dezelfde buurt? Bij het samensmelten is het aanpassen voor de klant en voor de medewerkers. Vaak werken die al samen voor bepaalde doelgroepen.
Wednesday August 20, 2008 8:56 Benny
8:57
[Comment From mauricemaurice: ] 
de open architectuur zal ook voor de belgische banken onvermijdelijk worden, als Fortis voor de toekomst kiest zal men zich hierop zo vlug mogelijk moeten instellen
Wednesday August 20, 2008 8:57 maurice
8:59
Pieter Suy: 
Verwilst: de transactie (de verkoop van de commercial banking activiteiten in Nederland) is nog niet goedgekeurd. Maar we hebben onze aandeelhouders al willen waarschuwen voor de weerslag van die verkoop.
Bij de bekendmaking van de halfjaarcijfers had Fortis gezegd dat de gedwongen verkoop van de commercial bankingpoot een maximale negatieve impact van 900 miljoen euro kan hebben vanaf het derde kwartaal.
Wednesday August 20, 2008 8:59 Pieter Suy
9:00
[Comment From jempiejempie: ] 
het wordt hoog tijd dat de baronien van de clan lippens de top verlaten : de klanten, de personeelsleden en de aandeelhouders zullen er beter van worden . stop aub de arrogantie van lippens ;
Wednesday August 20, 2008 9:00 jempie
9:01
Roland Legrand: 
Even dit er tussendoor: morgen heeft de sessie in het Frans plaats. Onze zusterkrant L'Echo doet een live blog op Les Cracks en Action
Wednesday August 20, 2008 9:01 Roland Legrand
9:01
[Comment From WietWiet: ] 
Zijn er geen belgen met vragen ? Het is de ene nederlander na de andere
Wednesday August 20, 2008 9:01 Wiet
9:03
Roland Legrand: 
Deze liveblog wordt toch al bezocht door meer dan 400 mensen.
Wednesday August 20, 2008 9:03 Roland Legrand
9:03
[Comment From GuestGuest: ] 
indien er reglementen waren , moest Fortis geweten hebben dat zij gedwongen waren te verkopen en dus met verlies verkopen
Wednesday August 20, 2008 9:03 Guest
9:04
[Comment From Dirk Van de VeldeDirk Van de Velde: ] 
Kan Fortis de beslissingen van de EC niet gewoon naast zich neerleggen en eventuele boetes betalen ipv de onderdelen snel met verlies te moeten verkopen?
Wednesday August 20, 2008 9:04 Dirk Van de Velde
9:05
[Comment From allrightallright: ] 
Rekening houdend met wat hier is gezegd: Is er iemand die een gokje doet hier op de blog ? Wat zal de koers zijn op 31/12/2008. En is er nog een dipje te verwachten de komende maanden.
Wednesday August 20, 2008 9:05 allright
9:07
[Comment From GuestGuest: ] 
12 euro
Wednesday August 20, 2008 9:07 Guest
9:07
Pieter Suy: 
'U zei daarnet dat iemand niet weet wat de winst in de toekomst zal zijn,' reageert een aandeelhouder.
Verwilst: 'We staan nog steeds bij onze doelstelling dat we tegen eind 2010 30 procent van onze winst buiten de Benelux willen houden.'
Wednesday August 20, 2008 9:07 Pieter Suy
9:07
[Comment From BartBart: ] 
de meest negatieve commentaar komt van Nederlanders. Zij schieten met scherp, vooral op Lippens. ik kan me hier niet van de indruk ontdoen dat de overname van ABN zéér slecht verteerd werd door onze noorderburen. Lippens is hierbij duidelijk de kop van jut. Laat ons niet vergeten dat Rijkman Groeninck eind jaren '90 eprobeerd heeft om de Generale Bank over te nemen en Lippens uiteindelijk met de buit is gaan lopen door de inlijving van Generale bij Fortis. Nog geen 10 jaar later is hijzelf het hoogsteigen persoon het slachtoffer van Lippens. (Hij heeft trouwens ook een megapremie opgestreken à la Votron, maar daar wordt door de Nederlanders niet over gerept). Hier is meer aan de hand dan zuiver communicatiegebrek en praten over cijfers... De Nederlanders, die het hardst roepen, zijn in hun eer gekrenkt!!!
Wednesday August 20, 2008 9:07 Bart
9:07
[Comment From jempiejempie: ] 
is er nu niemand in de zaal die het vuur aan de schenen wilt leggen vanb lippens; hij heeft er toch voor gezorgd dat votron zijn intrede deed bij fortis ; nu dat hij weg is, is het geen tijd dat lippens tot verantwoording wordt geroepen voor deze daad en zijn gevolgen? een bankier kan de toekomst inschatten en voorspellingen doen, wie gelooft hem nu dat ze niet konden voorspellen dat ze activa zouden moeten gaan van de hand doen .....als ze dat niet inzagen zijn ze niet waard om op te treden als bestuurder
Wednesday August 20, 2008 9:07 jempie
9:08
[Comment From BennyBenny: ] 
Jempie = gelijk. Het is niet normaal dat Lippens buiten schot blijft. De ceo vliegt, de cfo vliegt,... Ik vrees dat de man met de meeste invloed achter de schermen binnen Fortis zo slim is geweest, tijdens heel de malaise achter de schermen te blijven om nu op de voorgrond te treden als redder (naast de zijde van iemand die kennis heeft van zaken, namelijk Verwilst)
Wednesday August 20, 2008 9:08 Benny
9:08
Roland Legrand: 
Het valt werkelijk op dat er heel veel positieve commentaar komt op het optreden en de stijl van ceo Herman Verwilst.
Wednesday August 20, 2008 9:08 Roland Legrand
9:09
Moet Herman Verwilst aanblijven als CEO?
ja
 ( 83% )
neen
 ( 8% )
geen mening
 ( 10% )

Wednesday August 20, 2008 9:09 
9:09
[Comment From KURTKURT: ] 
KOERS FORTIS EIND 2008 BLIJFT ONDER DE 10
Wednesday August 20, 2008 9:09 KURT
9:09
[Comment From WietWiet: ] 
@ Benny : als hij dan toch de slimste is, laat hij dan maar blijven ???
Wednesday August 20, 2008 9:09 Wiet
9:09
[Comment From GuestGuest: ] 
nieuwe borstels...
Wednesday August 20, 2008 9:09 Guest
9:09
[Comment From BartBart: ] 
Verwilst is inderdaad een zéér sterk communicator vind ik zelf ook
Wednesday August 20, 2008 9:09 Bart
9:10
[Comment From WietWiet: ] 
Verwilst is inderdaad een goed spreker maar ben je daarom ook een goed CEO ?
Wednesday August 20, 2008 9:10 Wiet
9:10
[Comment From Dumb&DumberDumb&Dumber: ] 
Het is een info-avond, geen schietkraam. Ik vind trouwens dat de interactie met de zaal, en de verstaanbaarheid van de antwoorden, beter is dan eergisteren.
Wednesday August 20, 2008 9:10 Dumb&Dumber
9:10
Pieter Suy: 
Verwilst: 'Wat de komende twaalf maanden brengen aan precieze winst, daarover willen we vandaag geen boude uitspraken doen. Maar we hebben in ons perbericht in augustus gezegd dat er wel donkere wolken zijn voor de financiële sector.
Verwilst wil zich wel niet wagen aan eventuele gedetailleerde voorspellingen over de winstevolutie. Dat zou nu immers informatie zijn voor een beperkte groep aandeelhouders, klinkt het.
Wednesday August 20, 2008 9:10 Pieter Suy
9:11
Roland Legrand: 
Dat werd ook maandag duidelijk gezegd, zij kunnen nu geen gedetailleerde info geven over de resultaatverwachtingen.
Wednesday August 20, 2008 9:11 Roland Legrand
9:11
[Comment From jempiejempie: ] 
volledig akkord , verwilst is volgens mij integer en inspirerend maar lippens en eventuele consoorten zijn een kanker die je best zo snel mogelijk wegsnijdt en dit heeft niets te maken met een schietkraam
Wednesday August 20, 2008 9:11 jempie
9:12
[Comment From allrightallright: ] 
Ik vind ook dat de info-avond goed georganiseerd is. Zij staan ondertusen al meer dan 3 uren de aandeelhouders te woord.
Wednesday August 20, 2008 9:12 allright
9:13
[Comment From BennyBenny: ] 
Van mij mag Verwilst zeker blijven. Zeer wijze man die vertrouwen verdient. Hij maakt nu al direct werk van een betere communicatie naar de aandeelhouders toe. In het verleden was de politiek van Fortis om te zwijgen, nu wordt er gesproken.
Wednesday August 20, 2008 9:13 Benny
9:13
[Comment From Dirk Van de VeldeDirk Van de Velde: ] 
Lippens heeft Fortis gemaakt en ligt aan de basis van het business plan van de komende jaren. Zijn verdwijnen zou geen goede zaak zijn voor de toekomst van dit bedrijf in de komende periode.
Wednesday August 20, 2008 9:13 Dirk Van de Velde
9:13
Pieter Suy: 
Bestaat de mogelijkheid om de activa die verplicht moeten worden verkocht naar de beurs te brengen?
Verwilst: 'Het eenvoudige antwoord is, alweer, neen.'
De activa zijn immers geen bestaande entiteit, en ze nu apart naar de beurs brengen is geen evidentie.
Wednesday August 20, 2008 9:13 Pieter Suy
9:14
[Comment From WietWiet: ] 
Ik trek jouw kaart Dirk
Wednesday August 20, 2008 9:14 Wiet
9:15
[Comment From piejepieje: ] 
hoed af voor Herman Verwilst !
Wednesday August 20, 2008 9:15 pieje
9:15
[Comment From bloebloe: ] 
Ik ben het eens met Dirk Van de Velde, Lippens staat aan de wieg van FORTIS en is een heel inteligent persoon met zeer veel kennis van de financiële wereld.
Wednesday August 20, 2008 9:15 bloe
9:15
[Comment From BennyBenny: ] 
Vergeet niet dat de kredietcrisis nu ook begint te wegen. Leningen op afbetalinging en consumentenkredieten raken moeilijker terugbetaald. De crisis zou verder duren tot 2009. Fortis eind dit jaar onder 10. Het vertrouwen herstellen zal langer duren dan 4 maanden gezien de integratie van ABN kan duren tot 2010.
Wednesday August 20, 2008 9:15 Benny
9:16
Pieter Suy: 
Verwilst en Lippens blijven vragen krijgen over de gedwongen verkoop van Nederlandse ABN AMRO-activiteiten.
Wednesday August 20, 2008 9:16 Pieter Suy
9:16
[Comment From jempiejempie: ] 
back to business zou ik zeggen met verwilst als ceo en laten ze er het beste van maken en zich concentreren op een goede integratie van de onderdelen van abn amro : focus on the business and the client is volgens mij de leuze. maar ik zou de stoorzenders eruit willen . het is niet omdat hij aan de wieg staat dat hij boven alles en iedereen kan staan
Wednesday August 20, 2008 9:16 jempie
9:16
Pieter Suy: 
De eerste aandeelhouders beginnen intussen stilletjes de zaal te verlaten..
Wednesday August 20, 2008 9:16 Pieter Suy
9:16
[Comment From mauricemaurice: ] 
er is nood aan een nieuw business plan en dit zal van een nieuwe CEO moeten komen na de opvolging van dhr Lippens
Wednesday August 20, 2008 9:16 maurice
9:16
[Comment From BartBart: ] 
Ben het eens met Dirk oer Lippens. hij had in princiepe niet eens ongelijk toen hij communiceerde dat het nog slechter zou gaan. 3 weken later was dat al het geval en een column in De Morgen merkte men dan ook op dat Lippens niet eens zo ver van de waarheid zat
Wednesday August 20, 2008 9:16 Bart
9:18
Roland Legrand: 
We zijn nu meer dan drie uur verder, de vragen blijven komen...
Wednesday August 20, 2008 9:18 Roland Legrand
9:19
[Comment From GuestGuest: ] 
comedia del arte
Wednesday August 20, 2008 9:19 Guest
9:19
[Comment From sofiesofie: ] 
Wat een comedia del arte
Wednesday August 20, 2008 9:19 sofie
9:21
[Comment From sofiesofie: ] 
ze zullen het achterste van hun tong niet laten zien... wees maar gerust
Wednesday August 20, 2008 9:21 sofie
9:21
[Comment From BennyBenny: ] 
Dat kon ik u ook communiceren. Niet vergeten dat onder de top ook specialisten zitten die de economie zeer goed kunnen voorspellen. Ik vrees gewoon dat de groeipolitiek binnen Fortis net iets te ambitieus werd toegepast door de overname van ABN, op een zeer ongelukkig moment (kredietcrisis). MAAR iedere persoon zou moeten weten dat de crisis in Amerika er zat aan te komen. Mensen leningen geven zonder inkomstenbewijs, zonder voldoende inkomsten. Dat moet barsten. Maar oa Europese banken zagen lucratieve beleggingsportefeuilles. Ze zijn er zelf ingelopen.
Wednesday August 20, 2008 9:21 Benny
9:21
[Comment From WietWiet: ] 
Het is misschien wat saai als je de eerste infosessie meegemaakt hebt maar de mensen krijgen wat ze vroegen. En ik denk dat ze er tevreden mee zijn.
Wednesday August 20, 2008 9:21 Wiet
9:21
Pieter Suy: 
Hoe zit het met de verkoop van de zogeheten niet-kernactiviteiten, vraagt iemand. Riskeert Fortis niet de kip met de gouden eieren teslachten?
Wednesday August 20, 2008 9:21 Pieter Suy
9:21
[Comment From PatrickPatrick: ] 
Fortis inderdaad einde 2008 onder de 10, we zijn te afhankelijk van de States en als je ziet waar Fannie en Freddie naar toe zijn aan het evolueren, al dan niet onder invloed van de shorters, dan zijn we nog niet aan het einde van deze crisis. Ik zit zelf in deze business en weet dat bankieren in onze Benelux wel op een andere leest is geschoeid dan in de USA, alléén...de ongebreidelde drang naar comsumptie in de Vs en de daarmee gepaard gaande verhoging van de schuldenlast van de Amerikaanse consument zorgt ervoor dat het zéér moeilijk te voorspellen is waar we naar toe gaan. Gaan we nog lager dan de huidige niveau's ? Naar mijn aanvoelen hebben we nog voldoende dalingspotentieel, maar ik blijf er bij ons bedrijf is gezond en wordt goed geleid!
Wednesday August 20, 2008 9:21 Patrick
9:23
[Comment From sofiesofie: ] 
Aan 5 euro koop ik Fortis ! Gelukkig zal ik niet al te lang meer moeten wachten
Wednesday August 20, 2008 9:23 sofie
9:23
[Comment From BB: ] 
Sterk! Als je na drie uur nog zo kan reageren op vragen !
Wednesday August 20, 2008 9:23 B
9:23
Pieter Suy: 
Verwilst: 'We zijn niet in een positie dat we binnen een of twee maanden iets móeten verkopen, wat ook de prijs is.'
Verwilst maakt duidelijk dat bepaalde activiteiten geïdentificeerd zijn die toelaten te hopen dat ze een goede prijs opleveren. Fortis wil dus niks aan braderijprijzen verkopen.
Wednesday August 20, 2008 9:23 Pieter Suy
9:26
[Comment From sofiesofie: ] 
Ze zijn nog maar pas uit hun bed ;) Lippens geraakte in het begin moeilijk uit zijn woorden... of was hij zenuwachtig ?
Wednesday August 20, 2008 9:26 sofie
9:26
Pieter Suy: 
Verwilst: 'Wij behoren tot de meest transparante groepen inzake info over de subprime-crisis. We geven aan iedereen de informatie over de blootstelling aan de risico's en we zeggen ook steeds dat we voorzieningen zullen nemen wanneer die nodig zijn.'
Wednesday August 20, 2008 9:26 Pieter Suy
9:28
Pieter Suy: 
@Sofie: Zenuwachtig lijkt Lippens me nu niet meteen. Hij houdt het wel erg low profile. Verwilst is duidelijk de docent van de avond, net zoals dat in Amsterdam het geval was.
Wednesday August 20, 2008 9:28 Pieter Suy
9:29
[Comment From GuestGuest: ] 
waar kan men die informatie vinden (over kredietkresis)
Wednesday August 20, 2008 9:29 Guest
9:29
[Comment From ls310400ls310400: ] 
Ik vermoed dat Lippens en Verwilst zich nu voelen als een prof die voor de eerste keer les moeten geven in het zesde studiejaar.
Wednesday August 20, 2008 9:29 ls310400
9:29
[Comment From jempiejempie: ] 
heeft verwilst ideeen om het vertrouwen van de klanten in fortis en abn amro terug te winnen ? heeft hij een aantal voorstellen en acties in petto? kan iemand even deze vraag stellen aan het panel
Wednesday August 20, 2008 9:29 jempie
9:29
[Comment From bb: ] 
Je hoeft als sterke leider niet altijd een goede spreker te zijn... Hier aan tafel zit een goede combinatie
Wednesday August 20, 2008 9:29 b
9:30
Pieter Suy: 
Er zijn signalen dat ook de verzekeringstak zal worden aangetast door de crisis. 'De blootstelling van de verzekeringstak was al beperkt, en is nog beperkter geworden,' sust Verwilst. 'Ik wil er ook op wijzen dat onze verzekeringstak in het tweede kwartaal sterk heeft bijgedragen tot de winst.'
Wednesday August 20, 2008 9:30 Pieter Suy
9:31
[Comment From WietWiet: ] 
Jempie, ik denk niet da de klanten hun vertrouwen in Fortis kwijt zijn. Of vind jij dat die van Dexia er beter voor staan ?
Wednesday August 20, 2008 9:31 Wiet
9:34
[Comment From jempiejempie: ] 
neen die van dexia staan er niet betr voor ; maar vele klanten hebben de laatste weken in alle heisa de rug toegekeerd en hun centen weggehaald ....derde wartaalcijfers zullen er niet beter zijn volgens mij ...terwijl er toch groeipotentieel is .....dus lijkt mij enige actie tot het terug binnehalen van grote en kleine aandeelhouders essentieel
Wednesday August 20, 2008 9:34 jempie
9:34
[Comment From RahazadeRahazade: ] 
verrast? ze hoopten de waardeverminderingen uit te stellen. op basis van een aantal modellen-value at risk weten ze perfect wat zij in het slechtste scenario zouden moeten afschrijven.
Wednesday August 20, 2008 9:34 Rahazade
9:35
[Comment From bertbert: ] 
Veel klanten reageren zoals het hen voorgelepeld wordt. Zodra er één pipo beweert dat hij geen vertrouwen meer heeft, zijn er tien volgelingen. Die ook niet weten waarom ze wel of geen vertrouwen meer zouden hebben. Zelfs op deze blog wordt er geen onderscheid gemaakt tussen klanten en aandeelhouders.
Wednesday August 20, 2008 9:35 bert
9:36
[Comment From jempiejempie: ] 
reden temeer om de kudde bijeen te houden
Wednesday August 20, 2008 9:36 jempie
9:37
Pieter Suy: 
Moderator Paul D'Hoore veert op, het einde van de eerste Belgische infosessie nadert. Nog enkele vragen, onder meer over de synergievoordelen die de overname van ABN AMRO kunnen opleveren.
Verwilst wijst op de ervaring die Fortis op dat vlak kent.
Wednesday August 20, 2008 9:37 Pieter Suy
9:37
Roland Legrand: 
Paul D'Hoore stelt vast dat de zaal leegdruppelt...

Wednesday August 20, 2008 9:37 Roland Legrand
9:39
Pieter Suy: 
Is er een uitstroom van kapitaal, vraagt een aandeelhouder.
Verwilst: 'De marktleider reageert anders dan de kleine uitdager. De massale uitstroom van tegoeden, daarover lees ik enkel in de pers, maar die zie ik niet in de statistieken van ons bedrijf.'
Wednesday August 20, 2008 9:39 Pieter Suy
9:39
[Comment From BennyBenny: ] 
Er zijn veel banken die slaag hebben gekregen de laatste tijd. Wacht nu gewoon de integratie af van ABN en de positieve gevolgen hiervan voor Fortis. Fortis is geen aandeel voor een quick win, Fortis is een bedrijf dat gelooft in groei en deze ook zal/kan realiseren. Nu treft men maatregelen om de solvabiliteit te verhogen zodat we de kredietcrisis doorkomen. Ik geloof echt wel dat binnen dit en twee jaar we terug gaan naar een mooie koers en een complementair bedrijf dat weer werk kan maken van interne integratie en synergie.
Wednesday August 20, 2008 9:39 Benny
9:41
Pieter Suy: 
Verwilst en LIppens krijgen applaus nadat iemand hem feliciteerde voor de organisatie van de infosessie. Vooral Verwilst worrdt in de bloemetjes gezet. Daarmee is er meteen een punt gekomen aan de eerste Belgische infosessie. Verwilst dankt het publiek. 'Het lijkt erop dat dit voor herhaling vatbaar is'.

Wednesday August 20, 2008 9:41 Pieter Suy
9:42
[Comment From mauricemaurice: ] 
steeds komt men terug op het business plan dat niet meer aangepast is . Verwilst stelt zich gerust door het feit dat men nog veel klanten heeft. De interne groeblijft een zwak punt
Wednesday August 20, 2008 9:42 maurice
9:42
[Comment From MIchaelMIchael: ] 
Vreest men gezien de lage koers geen overname van de aandelen door, laten we zeggen, ING of andere partijen?
Wednesday August 20, 2008 9:42 MIchael
9:42
[Comment From jorisjoris: ] 
Ook van de bloggers applaus voor Verwilst graag
Wednesday August 20, 2008 9:42 joris
9:43
[Comment From mauricemaurice: ] 
proficiat aan de moderator, stukken beter dan in Nederland
Wednesday August 20, 2008 9:43 maurice
9:43
Pieter Suy: 
Ook van ons bedankt aan iedereen die deze live-blog over deze tweede infosessie van Fortis heeft gevolgd!
Wednesday August 20, 2008 9:43 Pieter Suy
9:43
Roland Legrand: 
Het wordt tijd voor de receptie...
Wednesday August 20, 2008 9:43 Roland Legrand
9:43
Roland Legrand: 
Ja, hartelijk bedankt ook voor de vele tussenkomsten

Wednesday August 20, 2008 9:43 Roland Legrand
9:43
Roland Legrand: 
we waren met iets meer dan 500 vanavond
Wednesday August 20, 2008 9:43 Roland Legrand
9:43
[Comment From lucluc: ] 
dexia mag hier een voorbeeld aan nemen !!!
Wednesday August 20, 2008 9:43 luc
9:44
[Comment From BennyBenny: ] 
Een bedrijf volop bezig met de integratie van ABN is niet de ideale prooi. Eenmaal integratie voorbij krijg je natuurlijk een andere case. Maar dan staat de koers ook weer hoger natuurlijk.
Wednesday August 20, 2008 9:44 Benny
9:44
Roland Legrand: 
Pieter, bedankt!
Wednesday August 20, 2008 9:44 Roland Legrand
9:44
Pieter Suy: 
Graag gedaan hoor Roland! Tot binnenkort!
Wednesday August 20, 2008 9:44 Pieter Suy
9:44
Roland Legrand: 
We komen uiteraard nog terug op de banken tijdens onze wekelijkse Bear&Bull Live op vrijdagmiddag, om 12 uur!
Wednesday August 20, 2008 9:44 Roland Legrand
9:44
[Comment From bertbert: ] 
Morgen koop ik aandelen van Fortis !
Wednesday August 20, 2008 9:44 bert
9:45
[Comment From jempiejempie: ] 
prima initiatief en veel interactie ; straalt toch vertrouwen uit naar de toekomst
Wednesday August 20, 2008 9:45 jempie
9:45
Roland Legrand: 
Dag iedereen en tot binnenkort
Wednesday August 20, 2008 9:45 Roland Legrand
9:45



 
 
 
English  English
简体中文  简体中文
Dansk  Dansk
Deutsch  Deutsch
Español  Español
Français  Français
Italiano  Italiano
日本語  日本語
Nederlands  Nederlands
Norsk  Norsk
Português  Português
Русский  Русский
Svenska  Svenska
Close